top of page

BITMORE REFERENSSI: 
HELSINGIN-UUDENMAAN
TAKSIT OY

Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy

Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy

Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy eli HUT vastaa Kelan korvaamien taksimatkojen sähköisestä suorakorvausmenettelyn toteuttamisesta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS:n) alueella. Alueella toimii satoja terveydenhuollon toimipistettä ja asuu 1,6 miljoonaa ihmistä, joita Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy:n toimintapiirissä palvelee lähes 3000 taksia. 

HUT:n ja Bitmoren yhteinen historia

Toimitusjohtaja Ilkka Kivisilta kertoo kuinka HUT:n toiminta aloitettiin vuonna 2014: ”Lähdettiin ihan nollasta, ei ollut työpisteitä, ei henkilökuntaa, ei mitään. Julkisen kilpailutuksen kautta HUT valittiin toimittajaksi.  Siirryimme myöhemmin yhteistyöhön Bitmoren kanssa, jonka asiantuntijat olivat tulleet tutuiksi jo HUT:n perustamisesta lähtien. Bitmore jatkototeutti hankkeen ja kehitti meille nykyiset ratkaisut alusta loppuun. Saimme heiltä myös teknisen paikallisverkko- sekä palomuurikonsultaation jatkuvan tuen ja ylläpidon lisäksi.”

Merkittävää työtä vuoden jokaisena päivänä

Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy:n toiminnan tekee poikkeukselliseksi se, että HUT on keskittynyt vain ja ainoastaan KELA-kyyteihin ja välittää kyytejä useiden välityskeskuksien kautta koko Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella. 

​

”Teemme yhteiskunnallisesti merkittävää työtä, koska säästämme veronmaksajien rahoja yhdistelemällä asiakkaidemme matkoja toisiinsa. Prosessimme on kriittinen koska palvelemme asiakkaitamme ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä.”, kommentoi Ilkka Kivisilta. 

Bitmoren palvelut 24/7

Bitmore valvoo HUT:n palvelimia, kriittisiä verkkolaitteita ja eri sidosryhmien välisiä yhteyksiä sekä reagoi häiriötilanteisiin 24/7. Palveluun sisältyy myös ongelmatilanteiden eskalointi kolmansien osapuolten tukipalveluihin tarvittaessa. Bitmore vastaa, että HUT:n verkko- ja palvelinjärjestelmät täyttävät palvelulle asetetun tason. Tämä on huomioitu esimerkiksi kahdentamalla kriittisiä järjestelmiä, jolloin häiriötilanteiden mahdollisuus on minimoitu. Tarvittaessa Bitmore hoitaa myös työasemien etä- ja lähitukea sekä tarjoaa konsultointia IT-palveluihin liittyvissä kysymyksissä ja haasteissa.

Ilkka Kivisilta toteaa tyytyväisenä: ”Itsellämme ei ole teknistä henkilökuntaa eikä osaamista, ja Bitmore toimii meille kuin oma IT-osastomme. He hallitsevat meidän toimintaympäristömme ammattitaitoisesti ja valvovat, että pystymme toimimaan 24/7. Yhteistyömme on joustavaa ja heillä on halu palvella. Bitmore on paljon vartijana ja huolehtii, että kaikki toimii. Voimme nukkua yömme rauhassa.”

â—„ Takaisin
bottom of page