top of page

BITMORE REFERENSSI: 
SUOMEN TAKSILIITTO

Suomen Taksiliitto

Suomen Taksiliitto on taksiyrittäjien valtakunnallinen etu- ja palvelujärjestö, johon kuuluu vajaat 85 prosenttia maamme taksiyrittäjistä. Taksiliitto valvoo sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla jäsentensä ammatillisia etuja lainsäädännön, hallinnon ja talouden alueilla. Lisäksi Taksiliitto tukee jäsentensä liiketoiminnan kehittämistä.

 

Suomen Taksiliitto on perustettu 1945 yhdessä kuorma-autoilijoiden kanssa ja liitolla on pitkä sekä perinteinen historia.  Myös tietotekniikassa oli pitkään perinteiset rakenteet ja työkalut. Nopeasti kehittyvän toimialan ja siihen vaadittavan jouston myötä on aloitettu kartoittaa uusia ratkaisuja. 
 

Vanheneva IT-ympäristö kaipasi uudistusta 

Suomen Taksiliiton projektipäällikkö Timo Hindström kertoo: ”Levytilamme alkoi konkreettisesti loppua ja kapasiteetti hiipua. Päätimme lähteä kehittämään ratkaisujamme askel kerrallaan ja aloitimme sähköpostipalvelusta. Luovuimme vanhasta omasta Exchange-sähköpostipalvelusta ja -palvelimesta sekä siirsimme sähköpostit Office 365 -ratkaisuun.”

Bitmore tarjosi ratkaisut Taksiliiton haasteisiin 

Bitmore suunnitteli sekä toteutti Microsoft Office 365 käyttöönoton ja sähköpostit migroitiin sujuvasti vanhalta alustalta pilveen. Käyttöönoton myötä Suomen Taksiliitolle tarjoutuu oiva mahdollisuus hyödyntää myös muita Office 365:n tarjoamia palveluita, joita ovat esimerkiksi Skype for Business verkkokokous- ja pikaviestintäpalvelu sekä tiedon jakamiseen tarkoitetut OneDrive- ja Sharepoint-palvelut. Liiton asiantuntijat liikkuvat työssään paljon, joten modernit ja kettärät pilvipalvelut ovat aina käytettävissä sijainnista ja päätelaitteesta riippumatta.

 

Bitmore korvasi samalla myös perinteisen varmistusratkaisun uudella joustavalla varmistuspalvelulla, jossa palvelimien varmistukset siirretään pois asiakkaan tiloista vahvasti salattuun pilvikapasiteettiin. Suomen Taksiliiton Office 365 käyttö- ja tukipalvelut on ulkoistettu kokonaisuudessaan Bitmorelle, samoin kuin jatkuvat tuki- ja ylläpitopalvelut pääte- ja verkkolaitteille sekä palvelimille. 

”Olemme tehneet yhteistyötä Bitmoren asiantuntijan kanssa jo yli 10 vuotta. Pitkäaikaisten henkilökohtaisten suhteiden kautta Bitmore tuntee ja tietää käyttäjämme. Yhteistyössämme korostuu Bitmoren laaja ymmärrys liiketoiminnastamme ja ympäristöstämme, mikä on meille korvaamatonta”, toteaa Timo Hindström.

Tulevaisuuden suunnitelmat

Seuraavassa projektissa luovutaan omista palvelimista ja siirrytään Bitmoren tuottamiin konesalipalveluihin. Näin pystytään käyttämään skaalautuvassa ympäristössä vain tarvittavaa kapasiteettia eikä lisenssi- ja takuuasioita tarvitse miettiä tai pelätä fyysisten palvelimien vikaantumisia. Konesalipalveluihin siirtymisen jälkeen Suomen Taksiliitto miettii pilvipalveluiden laajempaa hyödyntämistä ja siihen tarvittavaa koulutusta erilaisissa työtehtävissä toimiville henkilöille. 

Timo Hindström kiteyttää yhteistyöstä: ”Puhutaan sanalla joustavuus. Kerromme Bitmorelle ongelmamme, ja Bitmore hakee siihen erilaisia ratkaisuja lähtökohdistamme. Ne punnitaan yhdessä, ja katsotaan mikä on järkevää ja mikä ei. Pystymme aina luottamaan, että Bitmore selvittää murheemme. Voimme suositella yhteistyötä Bitmoren kanssa, hyvä kello kauas kuuluu.”

â—„ Takaisin
bottom of page