Bitmore 10 vuotta - kasvua, kumppanuutta ja yhdessä onnistumista
- Jyri Suvela

- 16.9.
- 3 min käytetty lukemiseen
Bitmore sai alkunsa visiosta luoda IT-yhtiö, joka olisi asiakkailleen vähän enemmän kuin mitä he osaavat IT-kumppaniltaan odottaa. Samalla halusimme rakentaa työpaikan, jossa bitmorelaisilla on hyvä olla ja jossa jokainen voi toteuttaa itseään kannustavassa ympäristössä.
Tässä blogissa kerron Bitmoren 10-vuotisesta matkasta, kuinka yritys on kasvanut yhdessä asiakkaiden ja työntekijöiden kanssa, mitä virstanpylväitä matkaan on mahtunut ja millaisena näemme tulevaisuuden IT-kumppanina.

Pitkäjänteistä kehittämistä aina perustamisesta lähtien
Bitmore perustettiin 1.9.2015, ja jo muutaman viikon kuluessa allekirjoitimme ensimmäiset asiakassopimukset. Nopeasti tämän jälkeen muutimme ensimmäisiin toimitiloihin Keilaniemeen, jotka mahdollistivat yhtiön menestykselliset ensiaskeleet. Alussa bitmorelaisia oli 8 työntekijää, tänään meitä on reilu 20 henkilöä liikevaihdon ylittäessä 4 miljoonaa euroa.
Yhtiön hieno kasvutarina ja jatkuva kehittyminen on ollut mahdollista osaavan henkilöstön, pitkäaikaisten asiakkuuksien ja vahvojen kumppanuuksien myötävaikutuksesta. Teknologia ja asiakkaiden tarpeet muuttuvat jatkuvasti, mutta olemme onnistuneet säilyttämään asemamme asiakkaidemme luotettuna IT-kumppanina. Kasvavan osaamisen ja kehittyvien palveluiden myötä olemme pysyneet mukana asiakkaidemme digitaalisella kehitysmatkalla, ja tämä näkyy pitkinä asiakassuhteina. Asiakkaamme luottavat osaamiseemme ja siihen, että tunnemme heidän ympäristönsä ja tartumme projekteihin aina hyvällä asenteella. Tästä kertoo myös se, että meillä on edelleen paljon asiakkaita, jotka ovat olleet matkassa mukana yhtiön perustamisesta lähtien. Vaikka maailma ympärillä muuttuu, luotamme siihen, että Bitmore pystyy jatkossakin tuottamaan asiakkailleen relevantteja, heidän liiketoimintaansa palvelevia ratkaisuja.
Jatkamme tulevaan samalla periaatteella, jolla lähdimme liikkeelle 10-vuotta sitten: haluamme olla asiakkaillemme se henkilökohtaisin IT-kumppani, joka aidosti ymmärtää heidän tarpeitaan ja palvelee hyvällä asenteella. Haluamme olla relevantti toimija, joka ymmärtää uusimpia teknologioita ja mahdollisuuksia sekä sovittaa ne asiakkaidemme liiketoimintaan sopiviksi ratkaisuiksi – oli kyse sitten tietoturvasta, automaatiosta tai tekoälystä.
Tyytyväiset työntekijät, asenne ja arvot
Meille on alusta asti ollut selvää, että tyytyväiset työntekijät tuottavat tyytyväisiä asiakkaita. Yrityksen henki välittyy ulospäin, kun sisäisesti on hyvä olla – ja tätä haluamme vaalia jatkossakin.
Meille on tärkeää, että jokainen uusi bitmorelainen jakaa yhteiset arvot ja asenteen. Nämä ovat kiteytetty meidän kulttuurikäsikirjaan, joka ohjaa koko yritystä ja henkilöstöä. Teknologiat voi oppia, mutta halu kehittyä ja oppia yhdessä on ratkaisevaa. Panostamme hyvinvointiin sekä työn että vapaa-ajan tasapainoon. Moni meillä viihtyy yhdessä myös työn ulkopuolella, mikä kertoo omaa kieltään yhteishengestämme. Tarjoamme työntekijöille mahdollisuuksia monipuolisiin tehtäviin ja uralla etenemiseen.
IT-kumppani mukana muuttuvassa IT-ympäristössä
IT-ympäristön kompleksisuus lisääntyy ja samalla maailma tarjoaa suunnattoman määrän uusia mahdollisuuksia. Kyse on pitkälti siitä, mihin niistä haluamme tarttua. Näen, että tässä IT-kumppanuuden merkitys korostuu entisestään. Haluamme toimia asiakkaidemme rinnalla aktiivisessa vuoropuhelussa, ymmärtää heidän liiketoimintaansa syvällisesti ja turvata heidän IT-ympäristönsä parhaalla mahdollisella tavalla.
Tietoturva on ollut osa Bitmoren DNA:ta alusta lähtien, ja tästä haluamme pitää kiinni, sillä myös tietoturvauhkien kenttä muuttuu jatkuvasti. Hienona tietoturvaan liittyvä virstanpylväänä saavutimme tämän vuoden kesäkuussa ISO 27001 -tietoturvasertifikaatin, joka osaltaan kertoo sitoutumisestamme vahvaan tietoturvaan ja riskien hallintaan.
Meille on tärkeää pystyä tarjoamaan asiakkaillemme jotain uutta, mutta pitää samalla kiinni asioista, joiden takia meihin luotetaan. Kasvu tuo meille enemmän mahdollisuuksia palvella asiakkaitamme laajalla rintamalla, mutta se ei saa tapahtua arvojemme tai toimintaperiaatteidemme kustannuksella.
Kohti kasvua ja yhteisiä onnistumisia
Bitmoren toimitusjohtajana minulle on tärkeää huolehtia arvoistamme ja ihmisistämme, ja samalla mahdollistaa jatkuva kehitys niin asiakkaat, henkilöstö kuin koko yritys huomioiden. Näen, että kasvu ei ole pelkkä itseisarvo, vaan luonnollinen seuraus oikein tehdyistä asioista: vahvoista asiakassuhteista, tyytyväisistä työntekijöistä ja kehittyvistä palveluista.
10-vuotisen taipaleemme tiimoilta haluan kiittää asiakkaitamme saamastamme luottamuksesta ja siitä, että olemme saaneet kulkea mukana heidän IT-polullaan. Samalla on hienoa aloittaa yhteistyö uusien asiakkaiden kanssa ja lähteä rakentamaan yhteistä matkaa.
Suuri kiitos kuuluu tietysti myös Bitmoren arjen sankareille – kaikille meidän loistaville työntekijöillemme. Te teette tästä matkasta merkityksellisen, huolehditte asiakkaista ja toisistanne, sekä viette yritystä joka päivä eteenpäin hyvällä fiiliksellä.
Henkilökohtaisena IT-kumppanina haluamme pitää yllä aktiivista vuoropuhelua myös jatkossa ja onnistua yhdessä siinä mitä teemme.


