• Bitmore

Suomen Merimieskirkko ostaa IT-näkemystä


Mitä sinun organisaatiossasi tehtäisiin, jos sähköpostit lakkaisivat toimimasta? Suomen Merimieskirkossa tilanne konkretisoitui, kun heidän sähköpostipalvelimensa hajosi ja tilanteen korjaaminen tuntui kestävän ikuisuuden.”Suoraan sanoen se oli kriisi” toteaa Suomen Merimieskirkon IT-ratkaisuista vastaava Sanna Puumalainen.


Bitmore Referenssi - Suomen Merimieskirkko

Sähköpostikriisi oli uuden alku

Sanna Puumalainen taustoittaa tilannetta: ”Olimme jo osittain siirtyneet Office 365:n käyttöön, mutta silloisen palveluntarjoajan resurssit eivät riittäneetkään ylläpitämään järjestelmiämme. Kaiken lisäksi heidän yhteyshenkilönsä lähti, jolloin paljon tärkeää tietotaitoa Merimieskirkon IT-ympäristöstä katosi.”

Tilanne saatiin kuitenkin hallintaan nopeasti, kun Merimieskirkon yhteistyökumppani suositteli Sanna Puumalaiselle Bitmoren palveluita. Avuksi tuli Bitmoren IT-asiantuntija Mikko Viitanen, joka kertoo projektin etenemisestä: ”Siirsimme kaikki loput Merimieskirkon postilaatikot Office 365:een ja palautimme palautettavissa olevat postit sinne. Tämän jälkeen olemme siirtäneet myös heidän palvelimensa konesalipalveluun. Nyt he ovatkin keskittäneet toimintaansa Office 365:n puolelle, jolloin saimme rajattua tarvittavien palvelimien määrää pienemmäksi. Sähköpostien lisäksi käytössä ovat esimerkiksi Sharepoint ja Onedrive, joiden kautta jaetaan työmateriaalia.”


Suomen Merimieskirkko - Sanna Puumalainen

Jatkuvaa arvoa asiakkaalle

Merimieskirkossa sähköpostit ja palvelimet toimivat nyt vakaasti ja sitä varmistaa Bitmoren 24/7 -tukipalvelu. Office 365 käyttöönotto ja palvelimien siirto ulkoiseen konesaliin on parantanut IT-ympäristön riskienhallintaa ja skaalautuvuutta, kun esimerkiksi palvelinkapasiteetti voidaan mitoittaa tarpeen mukaan. Tulevaisuuden suunnitelmissa on modernisoida käyttäjätilien hallintaa Azure Active Directoryn avulla sekä parantaa päätelaitteiden keskitettyä hallintaa Microsoftin Intune-ratkaisulla.

Sanna Puumalainen on enemmän kuin tyytyväinen Merimieskirkon IT-kumppaniin: ”Yhteistyömme on sujunut tosi hyvin ja saamme aina tarvitsemaamme palvelua. Bitmoren asiantuntijoiden osaaminen ja näkemykset tuottavat jatkuvaa arvoa toimintaamme”.

Koko referenssitekstin pääset lukemaan täältä!

#Bitmore #ITpalvelut #Tukipalvelut #Konesalipalvelut #ITulkoistus #MicrosoftOffice365 #ITpalvelutyrityksille #Referenssi #247 #Jatkuvatpalvelut

72 katselukertaa

Aiheeseen liittyvät päivitykset

Katso kaikki