top of page
Bitmore asiakastarina - Hotelli Helka
Hotel Helka

BITMORE REFERENSSI 
Hotelli Helka

Helka toimii vuonna 1928 Suomen NNKY:n rakennuttamassa ja edelleen omistamassa rakennuksessa. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva moderni design-hotelli on sisustettu suomalaisen muotoilun teemaan ja aulatiloissa on taidenäyttelyitä vaihtuvin teemoin. Hotellissa on nykyisin 150 huonetta ja muutama neuvottelutila.

Hotelli Helkan IT-haasteet

Hotelli Helkalla oli useita haasteita: Sähköpostipalvelut olivat vanhentuneessa ja kömpelössä operaattorin järjestelmässä, minkä myötä oli jääty jälkeen monella tapaa. Talon sisältä puuttui myös tarpeellinen IT-asioiden tuntemus ja osaaminen. Lisäksi omissa tiloissa sijainneet palvelimet olivat tiensä päässä ja yksi näistä rikkoontui korjauskelvottomaksi. Hotellin toiminnan luonteen vuoksi järjestelmien pitää olla toiminnassa 24/7.

Hotellipäällikkö Thomas Högdahl kertoo: ”Halusimme modernisoida järjestelmiämme ja päästä eroon fyysisistä palvelimista. Bitmore on neuvonut meitä IT-infrastruktuurin uudistuksessa ja tehnyt aloitteita tarvittavista toimenpiteistä. Heidän asiantuntijansa kertovat meille mitä kannattaa tehdä, hankkia ja mitä ei kannata hankkia. Saamme realistisen arvion ehdotettujen muutosten kustannuksista ja investoinnin tarpeellisuudesta. 

Ovat meidän oikea kätemme ja aina meidän puolellamme.”

Bitmoren asiakastarina - Hotel Helka

Ratkaisut haasteisiin

Hotelli Helka ulkoisti koko IT-ympäristön hallinnan ja valvonnan Bitmorelle, joka rakensi rikkoontuneen palvelimen tilalle uuden virtuaalipalvelimen turvalliseen konesalikapasiteettiinsa. Palvelut saatiin palautettua nopeasti ennalleen ja samalla varmistettiin, että vastaavat tilanteet eivät toistu tulevaisuudessa. Perinteisen varmistusratkaisun tilalle otettiin käyttöön modernit varmistukset vahvasti salattuun Bitmoren pilvipalveluun.

 

Näiden lisäksi Bitmore toteutti Microsoft Office 365 -sähköpostipalvelun suunnittelun, käyttöönoton ja sähköpostien siirron vanhasta järjestelmästä uuteen. Modernin jatkuvasti kehittyvän Office 365 ratkaisun myötä Hotelli Helkalle avautuu myös täysin uusia mahdollisuuksia työn tuottavuuden parantamiseksi. 

​

Bitmore tuottaa kokonaisvaltaiset tuki- ja ylläpitopalvelut Hotelli Helkan päätelaitteille, palvelimille, verkkolaitteille sekä Office 365 ratkaisulle tarvittaessa 24/7. 

Thomas Högdahl kiteyttää: ”Bitmoren myötä olemme saaneet modernit järjestelmät ja niitä vastaavat tukipalvelut. Pystymme keskittymään omaan työhömme. Bitmore reagoi pyyntöihimme nopeasti, asiantuntijat ovat oppineet tuntemaan meidän tietotasomme ja osaavat tulla paikan päälle tarvittaessa. Heidän kanssaan on helppo työskennellä ja voimme luottaa, että kaikki toimii sovitun mukaisesti.

Meille tämä on asiakassuhde parhaimmillaan.

â—„ Takaisin
bottom of page